Po sėkmingo debiuto JAV ir Kanadoje, „Mercedes-Benz“ pasirengusi pristatyti Europos rinkai tai, ką pati vadina „revoliuciniu žingsniu“ – automatinio eismo juostos keitimo funkciją, veikiančią antrojo lygio pagal SAE standartus pagrindu. Ši technologija, kuri leidžia automobiliui savarankiškai persirikiuoti važiuojant greitkeliu, netrukus bus įdiegta ir naujuose E klasės modeliuose, pritaikytuose Europos kelių infrastruktūrai.
„Tai daugiau nei tiesiog komforto funkcija – tai kitas aktyvaus saugaus vairavimo žingsnis“, – teigia „Mercedes-Benz“ inžinerijos komanda, dirbanti prie šios technologijos adaptacijos Europai.
Veikia be vairuotojo įsikišimo
Automatinio juostos keitimo sistema (angl. Automatic Lane Change, ALC) jau veikia C, E, S klasės bei EQ serijos modeliuose Šiaurės Amerikoje. Veikimo principas paprastas – jeigu priekyje važiuoja lėtesnė transporto priemonė, automobilis savarankiškai atlieka lenkimo manevrą važiuodamas 80–140 km/h greičiu. Tam reikia aiškaus kelio žymėjimo, atitinkamos infrastruktūros ir įjungtos MBUX navigacijos. Vairuotojui nereikia nei mirksėti, nei liesti vairo – viskas atliekama automatiškai.
Nepaisant tokio aukšto automatizavimo lygio, „Mercedes-Benz“ pabrėžia, kad pagal SAE 2 lygio standartus atsakomybė už vairavimą vis dar tenka vairuotojui, todėl jo rankos turi likti ant vairo. Tai, anot gamintojo, esminė saugumo strategijos dalis.
Dirba net kai kelio žymėjimas prastas
Į sistemą integruota aktyvaus atstumo palaikymo technologija DISTRONIC bei aktyvus vairavimo asistentas, galintis padėti vairuoti net iki 210 km/h greičiu. Vienas ryškiausių privalumų – veikimas net esant prastai matomiems kelio ženklinimams, jei greitis nesiekia 130 km/h. Sistema taip pat padeda pajudėti iš vietos spūstyse, reguliuoja atstumą ir naviguoja iki greitkelio išvažiavimų.
„Tai tarsi tylus, bet itin atidus vairavimo partneris, kuris nereikalauja dėmesio, tačiau visada pasiruošęs padėti“, – sako vienas iš „Mercedes-Benz“ testuotojų.
„Drive Pilot“ – dar vienas žingsnis į autonomiją
Be 2 lygio pagalbos sistemų, „Mercedes-Benz“ siūlo ir dar pažangesnę – „Drive Pilot“, veikiančią pagal SAE 3 lygį. Tai pirmoji pasaulyje homologuota tokio lygio sistema, kuri leidžia automobiliui visiškai prisiimti vairavimo atsakomybę tam tikromis sąlygomis – pavyzdžiui, spūstyse važiuojant iki 60 km/h. Vokietijoje ši funkcija prieinama nuo 2022 m., o 2024 m. ji debiutavo ir JAV Kalifornijos bei Nevados valstijose.
Europa – kitas žingsnis
Europos vairuotojai, ilgai laukę pažangiausių automatizuoto vairavimo sprendimų, pagaliau sulauks jų ir savo keliuose. Ši technologinė pažanga žymi dar vieną reikšmingą žingsnį pereinant nuo pagalbinių sistemų prie tikros autonomijos.