Laukdami savo internetu užsakytų pirkinių, mes visi tikimės, kad jie pasieks mus greitai ir be problemų. Kurjeriai tapo neatsiejama mūsų kasdienybės dalimi – jie beldžiasi į mūsų duris su siuntomis kone kasdien! Tačiau ką mes iš tiesų žinome apie šią profesiją ir žmones, dirbančius šį nelengvą darbą? Ar tikrai kurjeris turi vykdyti visus mūsų pageidavimus – nuo sunkių siuntų užnešimo iki laukimo, kol grįšime namo?
Apie populiariausius mitus ir 6 faktus, kuriuos žinodami galime išvengti nesusipratimų ir palengvinti gyvenimą tiek sau, tiek kurjeriams, pasakoja „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila.
„Kurjeriai kiekvieną dieną susiduria su pačiomis įvairiausiomis situacijomis – nuo netikėtų orų kaprizų iki pačių įvairiausių klientų lūkesčių“, – sako T. Vaišvila. – „Todėl labai svarbu, kad mes, gavėjai, žinotume, kokios paslaugos įeina į standartinį siuntos pristatymą, o kurios jau laikomos papildomomis. Tai padeda abiem pusėms jaustis ramiau ir užtikrina, kad siunta keliaus sklandžiai.“
Taigi, štai 6 (galbūt) nauji faktai apie kurjerio darbą, kuriuos naudinga žinoti:
1. Siunta nekeliauja tiesiai pas jus iš siuntėjo rankų!
Nors atrodo logiška manyti, kad kurjeris paėmęs siuntą iš kaimyno ar net gretimos gatvės, tuoj pat atveš ją jums, realybė kitokia. Visos siuntos, net ir paimtos visai netoliese, pirmiausia keliauja į didžiulius logistikos centrus. Ten jos surenkamos, rūšiuojamos pagal adresus, regionus ir tik tada iškeliauja su kitais kurjeriais pas gavėjus. Tai būtinas ir itin tiksliai suplanuotas procesas, kad tūkstančiai siuntų kiekvieną dieną pasiektų teisingus adresus tinkamu laiku.
2. Matėte kurjerį pro langą, bet jis neatvežė jūsų siuntos? Yra paaiškinimas!
Dažnai galvojame: „Mačiau ką tik pro šalį važiuojantį DPD ar kito kurjerio automobilį, bet jis nesustojo!“ Taip nutinka todėl, kad kurjeriai dirba ne chaotiškai, o pagal kruopščiai suplanuotus maršrutus tam tikrose teritorijose ar zonose. Viename rajone gali dirbti net keli skirtingi kurjeriai, bet kiekvienas jų yra atsakingas tik už konkrečias gatves, namus ar net laiptines. Taigi, matytas kurjeris tiesiog galėjo aptarnauti kitą savo maršruto dalį ir jūsų siuntos tą akimirką vežti neturėjo.
3. Kurjeris nežino, ką slepia jūsų siunta – ir neturi laiko laukti, kol ją išbandysite!
Įsivaizduokite kurjerio darbo dieną: per ją jis aplanko vidutiniškai virš 70 skirtingų adresų! Kiekviena minutė kelyje ir prie durų yra aukso vertės, kad visas maršrutas būtų įvykdytas laiku. Kurjerio darbas – greitai ir saugiai pristatyti siuntą, gauti parašą ar patvirtinimą. Jis neturi pareigos žinoti, ką tiksliai užsisakėte, tikrinti techninių įrenginių veikimo ar laukti, kol išbandysite naują telefoną, monitorių ar kavos aparatą. Ilgesnis sustojimas vienoje vietoje reiškia vėlavimą visame maršrute ir kitus laukiančius klientus.
Svarbi išimtis: Jei pakuotė, kurjerio atvykus, yra akivaizdžiai pažeista (plyšusi dėžė, matosi, kad kažkas išsiliejo ar sulūžo viduje) – BŪTINAI paprašykite kurjerio kartu užpildyti pakuotės pažeidimo aktą. Tai bus oficialus užfiksavimas, kuris leis lengviau spręsti galimas problemas dėl prekės ateityje.
- „Xiaomi“ pristatė naujus televizorius „QLED TV FX Pro Series 2025“
- Nuolat užsisakinėjate internetu? Štai 6 netikėti faktai apie kurjerius, kurie pravers kiekvienam!
- iQOO Neo 10 su procesoriumi Snapdragon 8s Gen 4 bus pristatytas gegužės pabaigoje
- Naujasis „iPhone“ bus be akumuliatoriaus – ką kūrėjai sugalvojo vietoj jo?
- Leica M11-P Safari apžvalga: klasikinė estetika su modernia širdimi
4. Kurjeris negalės laukti, kol grįšite iš kavos ar parduotuvės.
Kurjerio darbo diena suplanuota milimetro tikslumu, su griežtais laiko langais. Nors kartais kurjeriai gali paskambinti prieš atvykstant ir pranešti, kad bus netrukus (pvz., po 10 min.), jei esate toli ir planuojate tik grįžti – nesitikėkite, kad jis galės laukti neribotą laiką ar net ilgiau nei kelias minutes. Penkios papildomos minutės vienoje vietoje reiškia vėlavimą pas kelis kitus klientus ir sutrikdytą visos dienos grafiką bei vėlesnį darbų pabaigos laiką.
Jei žinote, kad pristatymo metu negalėsite būti nurodytu adresu, geriausias sprendimas – iš anksto nukreipti siuntą į artimiausią paštomatą! Tai padaryti dažniausiai galite SMS žinute gautame pranešime apie siuntą arba kurjerių tarnybos savitarnoje. Taip pat visada pasirūpinkite, kad kurjeris galėtų laisvai patekti į nurodytą vietą – t. y., nurodykite įėjimo kodą, atidarykite vartus ar įvažą.
5. Sunkioms siuntoms – atskiras „nešikų“ būrys.
Užsisakėte naują šaldytuvą, skalbimo mašiną, didelį televizorių ar baldą? Svarbu žinoti: pagal taisykles, kurjeris neturi pareigos užnešti siuntos, jei jos svoris viršija 25 kg. Standartinė paslauga – pristatymas tik iki pastato durų arba laiptinės apačios. Norite, kad siuntą užneštų į viršų, ypač jei pastate nėra lifto arba ji yra didelių gabaritų? Šią paslaugą reikia užsakyti ATKIRAI už papildomą mokestį, ir ją atlieka dviejų kurjerių komanda. Tai daroma visų saugumui – kad siunta būtų saugiai transportuota ir niekas nesusižeistų. Prieš perkant sunkesnį ar didesnį daiktą, verta įsivertinti jo svorį/dydį ir iš karto užsakyti tinkamą pristatymo paslaugą.
6. Paštomatai puiku, bet kurjeriai lieka nepakeičiami.
Taip, paštomatai jau tapo daugelio pirkėjų kasdienybe dėl jų patogumo – galima atsiimti siuntą bet kuriuo paros metu. Bet ar tai reiškia, kad kurjerio profesija nyksta? Tikrai ne! Kurjeriai yra nepakeičiami ir vis dar itin svarbūs, kai:
- Siunta per didelė ir netelpa į paštomatą.
- Siunta itin sunki.
- Žmogus turi specialių poreikių ar tiesiog negali pats nueiti/nuvažiuoti iki paštomato.
- Reikia papildomų paslaugų pristatymo metu (pvz., dokumentų pasirašymas, senos įrangos keitimas į naują, prekių grąžinimas).
- Siuntą reikia pristatyti į atokesnį Lietuvos kampelį, kur paštomatų tiesiog nėra.
Kurjeris – tai lankstesnė ir asmeniškesnė pristatymo paslauga, kuri užtikrina, kad siunta tikrai pasieks jus asmeniškai, nepaisant siuntos dydžio ar jūsų gyvenamosios vietos.
Kurjerio darbas – kasdienis bėgimas su laiku ir atsakomybė už daugybę siuntų. Žinodami šiuos paprastus faktus, galime ne tik išvengti nesusipratimų, bet ir parodyti supratimą bei pagarbą šios svarbios profesijos atstovams. Kitas kartas, kai išgirsite beldimą į duris su siunta, galbūt jau žinosite šiek tiek daugiau apie visą sudėtingą logistikos grandinę, kurią įveikė jūsų pirkinys!