Pirmadienį Kinija pranešė, kad Pasaulio prekybos organizacijoje pradėjo ginčą dėl ES galutinių muitų, taikomų Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams.
Pekinas pagrasino tai padaryti praėjusią savaitę po to, kai ES galutinai nusprendė įvesti nuo 8 iki 35 proc. muitus kiniškų prekės ženklų elektromobiliams, rašo „Politico“.
Pažymima, kad muitai buvo įvesti po metus trukusio tyrimo, kurio metu buvo nustatyta, kad Kinijos gamintojai naudojosi nesąžiningomis subsidijomis.
Kinijos prekybos ministerija pareiškė, kad „siekdama apsaugoti elektromobilių pramonės plėtros ir pasaulinio bendradarbiavimo žaliosios transformacijos srityje interesus, Kinija nusprendė pateikti ieškinį dėl galutinių ES antisubsidijų priemonių“.
PPO pareigūnas patvirtino, kad skundas buvo pateiktas. Jis pridūrė:
„Dabar galime patvirtinti, kad gautas Kinijos prašymas konsultuotis su Europos Sąjunga dėl galutinių ES kompensacinių muitų elektromobiliams.“
Šis naujas prašymas apima ES galutines priemones, jų tyrimą ir laikinąsias priemones, dėl kurių Kinija rugpjūčio 9 d. pradėjo ankstesnį ginčą.
Leidinyje rašoma, kad tai yra „naujausia salvė didėjančioje prekybos įtampoje tarp Pekino ir Briuselio“. Tikimasi, kad ES netrukus nusiųs į Kiniją derybų grupę, kuri bandys rasti kompromisą su Pekinu, pagal kurį gamintojai sutiktų su įsipareigojimais dėl minimalių kainų, dėl kurių muitai taptų neaktualūs.
Kinija prašo surengti konsultacijas su ES – pirmąjį žingsnį sprendžiant bet kokį PPO ginčą, kuris truktų 60 dienų ir tik tada būtų galima prašyti arbitražo kolegijos priimti sprendimą dėl ginčo. Tačiau PPO aukščiausioji apeliacinė institucija neveikia dėl teisėjų trūkumo, kurį sukėlė JAV nepasitenkinimas šia organizacija.
„Tačiau Kinija ir ES galėtų išspręsti savo bylą per rezervinę sistemą, vadinamą MPIA, kurios narės jos abi yra“, – teigiama straipsnyje.